Pro Mahasiswa sedia berpencak.

Filed under: by: Mujahid Muda


Pilihan Raya Bakal Menjelma.


Disaat tanah air dilanda Tsunami politik yang dahsyat, disaat berlakunya kekalutan parti pemerintah, menyebabkan tidak tidur lenanya sang PM seperti sebelumnya, kini sudah tiba masanya untuk Mahasiswa membuktikan bahawa tsunami politik juga turut berlaku dalam Pilihan Raya Kampus yang bakal dilaksanakan dikampus-kampus Perdana (UM, UTM, UKM, UIAM dan sebagainya). Fenomena diluar kampus yang berlaku sedikit sebanyak memberi kesan untuk mewujudkan kembali mood politik dikalangan mahasiswa sekaligus mereka terlintas untuk mengambil cakna tentang situasi politik masa kini.



Ada Harapan

Pro-M ternyata mempunyai harapan yang cerah untuk menguasai kembali kampus setelah Proksi MPM/MPP dijahanamkan oleh mahasiswa yang pro-Aspirasi. Proksi yang duluya dibintangi oleh mahasiswa yang berkeliber, berjiwa kepimpinan, lantang mengkritik, terserlah kewibawaan dan nama mereka cukup dikenali oleh rakyat bawahan, kini 3 tahun diisi kemenangan oleh Aspirasi yang rata-ratanya memiliki kepondangan yang jelas. Saya menyeru kepada mahasiswa yang atas pagar, ayuh kita isi kemenangan PR kampus kali ini dengan mahasiswa Pro-M yang mempunyai jiwa kepimpinan yang jelas. Usah lagi kita angkat pondan-pondan aspirasi yang terikat dengan parti pemerintah dan TNC HEP. Ternyata, 3 tahun pemerintahan mereka bertapak, mereka gagal meletakkan diri mereka setaraf dengan Mahasiswa yang mendokong Idealis Pro-M. mereka ini hanya, pupet yang sekadar memenuhikan kerusi MPP tanpa menghiraukan peranan yang wajib mereka mainkan.


Jentera Pondan Telah Dibentuk.

Mereka masih ingin meneruskan tradisi kepondangan MPP. Ramai mahasiswa telah dirisik untuk menjadi calon kerusi MPP. Kesian juga, apabila melihat adek-adek yang berpotensi untuk menggilapkan bakat kepimpinan mereka, tiba-tiba pondan secara terpaksa lantaran cengkaman kuat oleh pemerintah dan TNC HEP. Adek-adek yang dilihat sebagai rising star, dinafikan kebolehan serta hak kepimpinan. Buat adek-adek junior, jangan membiarkan anda diPONDANkan oleh mereka. Ayuh bersama kami, mengembalikan keizzahan mahasiswa yang sekian lama membisu peranannya. Biarlah, bapuk-bapuk itu terjun dengan labunya.


Ayuh Pro-M, Laksanakanmu Tugasmu Sebagai Hero UTM!!!! kembalikan Kizzahan Mahasiswa.






0 comments: